váltó 2

2009.06.21. 01:03

 egy másik fajta váltót ismertetnék,ami főleg a régebbi gépekbe szereltek, szerintem nagyon megbizhatóak, bár a véglehajtás lánccal történik, ami ha nincs feszitve, akár le is ugorhat(eddig egyszer esett meg), de kisebb hibákra itt is  számithatunk. a csapágyazás réz perselyekkel van megoldva,ami némi kopás után, eresztheti az olajat. valamint mivel a hajtást alulról kapja, igy a lefelé álló tengely tömitése szintén problámás lehet, bár ha kapunk megfelelő méretű o-gyűrűt, nagyából megoldható.

 

3-6 sebességes változatok vannak, plusz hátramenet. érdemes ezt is szétszedni, szétszedetni, hőálló szilikonnal tömiteni, friss gépzsirral és némi váltóolajjal feltölteni. ha zúg,búg a váltó, akkor olaj utántöltést igényel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a lánckerék általában nem tud elkopni annyira,hogy ne lehetne használni. a tárcsafék rögzitésére pedig  figyeljünk, ha olaj jut rá,nem lesz fék, ha szorosra állitjuk akkor hirtelen fog,esetleg a súrlódást észre sem vesszük, viszont felforrósodhat, és tönkre is mehet. ha ilyen váltóval szerelt gépet nézünk, kipróbáláskor jól megy a váltás,nem túl hangos, akkor nem lehet gond.

Szerző: kAndrás

Szólj hozzá!

Címkék: valto

A bejegyzés trackback címe:

https://funyirotraktor.blog.hu/api/trackback/id/tr301198030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása