váltó 2
2009.06.21. 01:03
egy másik fajta váltót ismertetnék,ami főleg a régebbi gépekbe szereltek, szerintem nagyon megbizhatóak, bár a véglehajtás lánccal történik, ami ha nincs feszitve, akár le is ugorhat(eddig egyszer esett meg), de kisebb hibákra itt is számithatunk. a csapágyazás réz perselyekkel van megoldva,ami némi kopás után, eresztheti az olajat. valamint mivel a hajtást alulról kapja, igy a lefelé álló tengely tömitése szintén problámás lehet, bár ha kapunk megfelelő méretű o-gyűrűt, nagyából megoldható.
3-6 sebességes változatok vannak, plusz hátramenet. érdemes ezt is szétszedni, szétszedetni, hőálló szilikonnal tömiteni, friss gépzsirral és némi váltóolajjal feltölteni. ha zúg,búg a váltó, akkor olaj utántöltést igényel.
a lánckerék általában nem tud elkopni annyira,hogy ne lehetne használni. a tárcsafék rögzitésére pedig figyeljünk, ha olaj jut rá,nem lesz fék, ha szorosra állitjuk akkor hirtelen fog,esetleg a súrlódást észre sem vesszük, viszont felforrósodhat, és tönkre is mehet. ha ilyen váltóval szerelt gépet nézünk, kipróbáláskor jól megy a váltás,nem túl hangos, akkor nem lehet gond.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.